رهپویان مهاجر

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

آمارهای پایان سال نشان می‌دهد که کانادا در سال 2018، بیش از 92.000 نفر را از طریق سیستم اکسپرس اینتری، به عنوان مقیم دائم این کشور پذیرفته است. گزارش جدید دولت فدرال کانادا نشان می‌دهد که این رقم، 41 درصد بیشتر از سال 2017 بوده است.

این گزارش که در تاریخ 2 ژولای انتشار یافت، بخشی از گزارش سالانه‌ی اداره‌ی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) است. افزایش پذیرش مهاجران، در راستای افزایش پذیرشی صورت می‌گیرد که سه طرحِ مهاجرتی، تحت سیستم اکسپرس اینتری قرار گرفتند: طبقه‌ی اسکیلورکر فدرال، طبقه اسکیلترِید فدرال، و طبقه دارای سابقه کار در کانادا.

دولت فدرال کانادا و بسیاری از استان‌ها و منطقه‌ها، برنامه‌هایی برای مهاجرت به کانادا دارند که از روش اکسپرس اینتری برای انتخاب کاندیدها استفاده می‌کند و به کاندیدها فرصت می‌دهد تا درخواست اقامت دائم کانادا بدهند.

92.000 مهاجر، در سال 2018 از طریق اکسپرس اینتری اجازه‌ی مهاجرت به کانادا گرفته‌اند!

پذیرش‌ها برای این برنامه‌ها از طریق سیستم اکسپرس اینتری، در سال 2018 افزایش چشمگیری داشته و انتظار می‌رود این افزایش تا سال 2021 نیز ادامه داشته باشد. بعلاوه، کانادا پذیرش مهاجران برای PNP را نیز افزایش داده. این افزایش در سال 2019، به 55.000 مورد پذیرش جدید منجر شده و طبق برنامه، قرار است این افزایش پذیرش مهاجران، تا سال 2021 ادامه داشته باشد.

  • ۹۸/۰۴/۲۲
  • دکتر غلامرضا سلطانفر