رهپویان مهاجر

کلمات کلیدی

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

OET  مخفف اصطلاحی انگلیسی به معنای آزمون زبان انگلیسی حرفه‌ای (Occupational English Test) است. این آزمون، سطح دانش زبان انگلیسی افرادی را می‌سنجد که خواستار ورود به دانشگاه یا بازار کار در بخش بهداشت و درمان استرالیا و نیوزیلند هستند. نتیجه‌ی این آزمون، مدرکی است که برای اثبات مهارت‌های زبانی خود هنگام اخذ ویزا، ثبت‌نام، و استخدام در حوزه‌ی بهداشت و درمانِ استرالیا به آن نیاز خواهید داشت.

OET یک آزمون بین‌المللی است که در واقع، مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباط در محیط‌های کاریِ حوزه‌ی بهداشت و درمان را می‌سنجد. این آزمون به طور خاص برای متقاضیان گروه‌های پزشکی، داروسازی، دندان‌پزشکی، پرستاری، دامپزشکی و تکنیسین‌های رادیولوژی، گفتاردرمانی، کارشناسان فیزیوتراپی، بینایی‌سنجی، و تغذیه طراحی شده است و می تواند جایگزین نمرۀ آیلتس شود.

آزمون OET مانند بسیاری دیگر از آزمون‌های زبان، دارای چهار بخش شنیداری (Listening)، گفتاری (Speaking)، نوشتاری (Writing)، و خواندن (Reading) است، ولی سؤالات نوشتاری و گفتاریِ آن به‌طور اختصاصی برای هر رشته، با واژه‌های تخصصی همان رشته تهیه می‌شود. جدول زیر، مدت زمان و مواد هر آزمون را به‌اختصار نشان می‌دهد. در این مقاله از وبسایت رهپویان مهاجر قصد داریم تا توضیحات تکمیلی درباره‌ی هر آزمون را ارائه کنیم.

  • دکتر غلامرضا سلطانفر
  • ۰
  • ۰

اگر شهروند کانادا شوید یا اقامت دائم این کشور را بگیرید، می‌توانید برای بهره‌مندی از بیمه‌ی خدمات درمانیِ عمومی درخواست دهید. با این بیمه، هنگام استفاده از اکثر خدمات درمانی و بهداشتی، نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. هزینه‌های سیستم فراگیر مراقبت‌های درمان، از طریق مالیات‌ها تامین می‌شود. هنگام استفاده از هر یک از خدمات درمانی و بهداشتیِ عمومی، باید کارت بیمه‌ی سلامت خود را به بیمارستان یا کلینیک مربوطه نشان دهید.

استان‌ها و قلمروهای مختلف کانادا، طرح‌های مختلفی برای بیمه‌ی درمانی دارند. از این رو حتما باید اطلاع داشته باشید که کارت بیمه‌ی سلامت شما، چه مواردی را پوشش می‌دهد. در تمام استان‌ها و قلمروها، خدمات پزشکیِ اورژانس، رایگان هستند و حتا اگر شما کارت بیمه‌ی سلامت هم نداشته باشید، می‌توانید از این خدمات رایگان استفاده کنید. البته بسته به وضعیت مهاجرت‌تان، ممکن است با محدودیت‌هایی جزئی در این زمینه مواجه شوید.

اگر به مشکل اورژانسی برخوردید، خود را به اولین بیمارستان برسانید. اگر در استانی که محل سکونت خودتان نیست به کلینیک بروید، ممکن است هزینه‌ی درمان را از خودتان بگیرند.

سیستم بیمه‌ی سلامتی کانادا با عنوان مِدی‌کِر(Medicare‌) شناخته می‌شود. مِدی‌کِر در کانادا یک برنامه با بودجه‌ی دولتی است که بیمه‌ی سلامت را برای تمام شهروندان و مقیمان دائم کانادا (صرف‌نظر از این که بیمه‌شونده، شاغل است یا بیکار، و صرف‌نظر از میزان استطاعت مالی بیمه‌شوند) ارایه می‌دهد. اگر با مجوز کار یا تحصیل در کانادا زندگی می‌کنید هم، در بیشتر موارد، بیمه سلامت شما را پوشش خواهد داد. و اگر عادت به پرداخت هزینه‌های بالای بیمه‌ی سلامت در کشور خود دارید، پس حتماً از هزینه‌های بیمه سلامت در کانادا شگفت‌زده خواهید شد.

اما هزینه‌ی بیمه سلامت چقدر است؟ در بیشتر استان‌های کانادا، بیمه پوشش خدمات اصلی، هزینه‌ای ندارد. بله دقیقا درست است، هزینه‌ی آن صفر است. حتا در استان‌هایی که هزینه‌ای باید برای بیمه سلامت پرداخت شود، در مقایسه با هزینه‌های بیمه‌ی سلامت در بسیاری از کشورهای دیگر، بسیار ناچیز به نظر می‌رسد.

  • دکتر غلامرضا سلطانفر